Проведення психолого-педагогічного консиліуму - 11 Листопада 2016 - Ратнівська гімназія
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 11.12.2016, 01:21

НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №1 - гімназія ім. В.Газіна" смт Ратне

Меню сайту
Наше опитування
Чи подобається вам новий дизайн сайту?
Всього відповідей: 3
Статистика
Головна » 2016 » Листопад » 11 » Проведення психолого-педагогічного консиліуму
09:55
Проведення психолого-педагогічного консиліуму

8 листопада 2016р відбувся психолого-педагогічний консиліум на тему "Адаптація учнів 5-их класів до навчання в середній школі".

В консиліумі прийняли участь: адміністрація школи, класоводи 4-их класів, психолог, вчителі-предметники, які викладають в 5-их класах, медсестра, бібліотекар.

Вироблені методичні рекомендації для вчителів, які викладають в 5-их класах, та батьків п'ятикласників.

До уваги вчителів - предметників,

які працюють з п’ятикласниками

 

  1. Необхідно узгодити вимоги всіх вчителів-предметників.
  2. Приділяти особливу увагу організації навчального процесу:
  • готовність до уроку (наявність необхідного навчально-письмового приладдя, порядок на парті);
  • правильність оформлення зошитів, різних видів робіт;
  • вимоги до ведення щоденника.
  1. Зробити нормою єдині дисциплінарні вимоги:
  • починати урок зі дзвінком;
  • готуватись до уроку на перерві;
  • прищеплювати культуру діалогу: не перебивати ні вчителя, ні учня;
  • піднята рука – це сигнал запитання або відповіді;
  • відповідаємо, вийшовши з-за парти, для розгорнутої відповіді виходимо до дошки;
  • урок закінчується зі дзвінком, не затримуємо дітей.
  1. Домашнє завдання не залишаємо на кінець уроку: його треба прокоментувати, дати інструкцію  оформлення.
  2. Пам’ятайте правило: домашня робота має давати учневі втіху, стимулювати успіх. Не перевантажуйте дітей завданнями, диференціюйте їх.
  3. Учитель - предметник повинен пам’ятати, що урок в 5-му класі має бути з частою зміною видів діяльності, включаючи фізкультхвилинки.
  4. На уроці не повинна перевищуватися норма письма, на всіх уроках головне загально навчальне завдання – формування мовленнєвих, комунікативних умінь.
  5. Нові види навчальної діяльності мають супроводжуватися чіткими інструкціями.
  6. Особливу увагу на всіх уроках приділяти розвитку навичок роботи з текстом.
  7. Учні повинні знати свої права й обов’язки, правила поведінки в кабінетах, правила з техніки безпеки, правила чергових. Класний керівник має періодично повторювати їх з учнями, переконувати в доцільності.
  8. Не використовуйте щоденник для запису дисциплінарних зауважень (знайдіть індивідуальні форми роботи з дитиною і сім’єю), контролюйте своєчасність записів, заповнюйте щоденники разом на класній годині, щодня наприкінці робочого дня перевіряйте наявність завдання на наступний день.
  9. Введіть правило серед учнів допомагати хворим, приносити їм домашнє завдання, надавати допомогу в засвоєнні пропущеного матеріалу.
  10. Не забувайте: «Учень і вчитель – союзники. Навчання має бути безконфліктним».

Поради батькам п'ятикласників

  1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
  2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
  3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
  5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
  6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.
  7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
  8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.
  9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.
  10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.
  11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.
  12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. 

Пам'ятка класному керівнику 5-их класів 

  1. Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.
  2. Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).
  3. Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).
  4. Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.
  5. Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.
  6. Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.
  7. Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.

 

Переглядів: 40 | Додав: Олександр | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Архів записів
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook

  • 2016
    Конструктор сайтів - uCoz