Ратнівська гімназія - ВІДКРИТІ УРОКИ,ВИХОВНІ ЗАХОДИ
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 05.12.2016, 17:28

НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №1 - гімназія ім. В.Газіна" смт Ратне

Меню сайту
Наше опитування
Чи подобається вам новий дизайн сайту?
Всього відповідей: 3
Статистика

ВІДКРИТІ УРОКИ,ВИХОВНІ ЗАХОДИ

Урок  з математики в 3 - Б класі "Множення двоцифрового числа на одноцифрове виду 24*3".

Мета: ознайомити учнів з прийомами множення двоцифрового числа на одноцифрове;  вдосконалювати вміння розв’язувати задачі виразами; розвивати логічне мислення, пам’ять; виховувати інтерес до предмета.

  Хід уроку

1. Організаційний момент

- Діти , на уроці у нас багато гостей. Давайте привітаємось.

2. Мотивація навчальної діяльності .

Вчитель. Сьогодні я  розповім вам казку про лісових дзвіночків, які виросли на лісовій галявині і стали її окрасою . Метелики і птахи були їхніми друзями і де б вони не були, завжди розповідали про красиві квіти.

   Якось почули їх розмову Павуки. Вони взагалі не любили квітів, не цінували краси і вирішили знищити дзвіночки. Сонце вже сідало і готувалося до сну. Павуки підповзли до квітів і прошепотіли : « Дозвольте нам переночувати під вашими листочками . Ми залишилися без домівки, а вже ніч. На ранок роса вкриє травицю, боїмося, щоб не застудитись»

             Добрі дзвіночки дозволили Павукам залишитись і дбайливо прикрили їх своїми листочками. Коли сонечко почало будити промінням квіти, всі побачили, що дзвіночки обплутані сітями Павуків- розбійників.

            Вони прокинулись, але поворушитися не змогли : павутиння душило їх. Ніхто не міг допомогти дзвіночкам. Вони плакали, сльози котились по їх пелюстках , а павуки раділи своїй перемозі .

Їх можуть визволити лише Бджоли. Але вони також зачаровані, сплять міцним сном і проснутися зможуть лише тоді, коли ми їм допоможемо.

3 . Контроль, корекція і закріплення знань .

Вчитель:    Перша бджола полетить до квіточки ,

Коли зробимо усний рахунок,

 То ж часу не гаймо, усний рахунок розпочинаймо.

 Усний рахунок       

Гра «Сходинки».

5 · 40                         20 · 3

    : 10                            · 10

    · 2                              : 1

    : 8                              : 300

    · 60                            · 400

   =        (300)                 =        (800)   

Відповіді: 40; 60; 50; 100; 7; 320; 2; 500; 10; 80.

( Вчитель прикріплює бджолу до квіточки , знімає павука з неї .)

4. Актуалізація опорних знань учнів .

-Діти в свої зошитах запишіть число,Класна робота.

- А урок продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки.

Подивіться, цифра 2,

в неї кругла голова.

Довгий хвіст, зігнута шийка,

отака, як бачте двійка.

  • Запишіть всі двоцифрові числа , які можна скласти з цифр 2 і 6 .

 Друга бджола крильця розправляє,

Допомогти квіточці бажає .

Діти, приклади швиденько розв’яжіть

І злетіти їй допоможіть .

2) Фронтальна робота (с.126,завдання 807)

Знайдіть добутки двома способами. 

 (3 + 7) · 4                    (5 + 2) · 3                   (6 + 4) · 9

1-й спосіб. (6 + 4) · 9 = 10 · 9 = 90

2-й спосіб. 6 · 9 + 4 · 9 = 54 + 36 = 90

2) Знайдіть добутки зручним способом.

(20 + 7) · 3 = 20 ∙ 3 + 7 ∙ 3 = 81

(4 + 6) · 8 = 10 ∙ 8 = 80

(300 + 6) · 2 = 300 ∙ 2 + 6 ∙ 2 = 612

( Вчитель прикріплює бджолу до квіточки , знімає павука з неї .)

5 . Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомами множення двоцифрового числа на одноцифрове.

6. Вивчення нового матеріалу

Третя бджілка допомогла б охоче

Вона злетіти з місця також хоче .

Тепер нову тему вивчаймо…

І знищить бджола павукове знущання  .

1). Обчислення з коментуванням (с. 126, завдання 808)

Поясніть, як знайшли добуток 24 ∙ 3.

— Що спочатку треба зробити? (Спочатку двоцифровий множник треба подати у вигляді суми розрядних доданків.)

— Що зробимо другим кроком; третім кроком?

24 · 3 = (20 + 4) · 3 = 20 · 3 + 4 · 3 = 60 + 12 = 72.

2) Коментоване розв’язування прикладів.

32 ∙ 3 = 96             42 ∙ 2 = 84            17 ∙ 4 = 68             25 ∙ 3 = 75

12 ∙ 5 = 60            23 ∙ 4 = 92            19 ∙ 3 = 51            33 ∙ 3 = 99

( Вчитель прикріплює бджолу до квіточки , знімає павука з неї .)

Четверта квітка в великій біді

Та допоможемо їй лише тоді,

Коли задачу всі дружно розвяжемм,

Бджілці дорогу  й  до неї покажем.

7.   Розвиток математичних знань

1. Колективна робота над задачею (с. 126, завдання 809)

— Прочитайте задачу. — Скільки було мішків з цибулею? (3)

— Скільки кілограмів цибулі у кожному мішку? (36 кг)

— Скільки було мішків з часником? (2)

— Скільки кілограмів часнику було у кожному мішку? (35 кг)

— Що треба зробити, щоб дізнатися, скільки кілограмів цибулі було у 3 мішках? (36 · 3)

— Що треба зробити, щоб дізнатися, скільки кілограмів часнику було у двох мішках? (35 · 2)

— Чи можемо ми тепер відповісти на питання задачі? (Так)

— Якою дією? (Додаванням)     — Розв’яжіть задачу, склавши вираз.

Розв’язання    36 ∙ 3 + 35 ∙ 2 = 178 (кг)

Відповідь:  178 кг овочів привезли.

( Вчитель прикріплює бджолу до квіточки , знімає павука з неї .)

8.  Фізкультхвилинка .  « Бджілка » .

П’ята квітка втомилась дуже

Павутиння тримати їй вже на сила.

Фізкультхвилинку починаймо ,

Та швидше квіточці допомагаймо.

( Вчитель прикріплює бджолу до квіточки , знімає павука з неї .)

9. Повторення матеріалу та узагальнення математичних знань  .

1. Розв’язування задачі (с. 127, завдання 810)

Шоста  квіточка допомоги просить .

Стояти зігнувшись , їй уже досить.

Ще одну задачу розвяжемо.

Бджілці дорогу покажемо.

Розвязок задачі .

  • Скільки м тканини в двох сувоях ?  (21*2= 42 )
  • Скільки метрів тканини всього у майстерні ? ( 42+ 15= 57 )
  • Скільки тканини потрібно на 11 занавісок, ящо на одну витрачають по 5 м ?
  • 5 * 11 = 11*5 =55 ( м) 
  • Чи вистачить тканини на 11 занавісок ?
  •  57 -55 = 2 ( м) – так вистачить, щей залишиться 2 метри .

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання.

( Вчитель прикріплює бджолу до квіточки , знімає павука з неї .)

3. Розв’язування рівнянь.

Сьома  квіточка павука тримає ,

Допомоги вашої чекає.

Тож рівняння швидко розв’яжіть

І прогнати його квіточці поможіть .

Х : 100 = 8               х * 100 =500

х= 100 * 8               х= 500 : 100

х= 800                     х= 5

800:100=8               5*100=500

 ( Вчитель прикріплює бджолу до квіточки , знімає павука з неї .)

4. Робота в парах або групах

Остання квіточка голівку схилила,

Терпіти знущання їй вже несила.

Роботу в групах розпочинаймо

Та швидше квіточці допомагаймо .

10 .Підсумок уроку.   

Вчитель .

Бджоли корисні не тільки тим, що дають нам мед.

           Щоб зібрати 1 кг меду, вони повинні зробити 120 -150 тисяч вильотів. Чайну ложку меду 200 комах відкладають за добу. . За хвилину бджола може відвідати 30 -40 квіток . Вона постійно працює і тільки зрідка відпочиває на стінах вулика або в комірках .

                  Бджола може віддалитися від вулика , шукаючи нектар на 5 км, а іноді і більше . Вони добре розрізняють кольори і мають розвинений нюх, чудово знають дорогу до своєї домівки- вулика. Бджоли мають жало з отруйною речовиною , за допомогою якого захищають себе і свою сім’ю від ворогів.

      Сьогодні ми разом із Бджолами врятували лісових дзвіночків від Павуків –розбійників . А ще навчилися множити двоцифрове число на одноцифрове , закріпили вміння розв’язувати задачі та рівняння.

— Що треба зробити, щоб помножити суму на число?

Як бджола – трудівниця ,  так і мої учні постійно у навчанні ,

У пошуку, у ритмі.   А перепочинок для них – це мова танцю .

« Жу-жу-жу-  я із бджілкою дружу».

11 . Домашнє завдання

С. 127, завдання 813; 814 .

Урок з природознавства в 3 - Б класі ."Дикі і свійські тварини. Походження свійських тварин від диких".                

  Мета уроку: розширювати знання учнів про тварин; продовжувати  формувати уміння їх розпізнавати за істотними зовнішніми ознаками, місцем мешкання, способом харчування;розвивати логічне мислення через завдання на порівняння, доведення, вилучення зайвого, встановлення взаємозв’язків між рослинами і тваринами, між самими тваринами;виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе ставлення до них.

Очікувані результати: учні повинні знати відмінності диких і свійських тварин, знати про одомашнення тварин протягом тисячоліть, уміти відрізняти приручених тварин від одомашнених .

Обладнання та матеріали: зображення свійських і диких тварин, презентація вчителя, картки з індивідуальними завданнями , таблиці, робочі зошити.

Тип уроку: комбінований.

                            ХІД УРОКУ

1.   Організаційний момент

- Сьогодні на урок природознавства  завітало багато гостей.

- Поверніться до них , привітайтесь .

- На сьогоднішньому уроці ми глибше ознайомимось з тваринами, їх істотними  ознаками , місцем мешкання , способом  харчування , виконаємо ряд  цікавих завдань .

2. Фенологічні спостереження

-Користуючись опорною схемою  проведемо фенологічні спостереження.

1) Яка зараз пора року ? ( Число, місяць .) Які зимові місяці ви знаєте?

2) Яка температура повітря ?  3) Який стан неба ? 4) Чи були опади ?

5)  Які інші явища природи ви спостерігали ?6) Чим займаються люди ?

7) Яка поведінка тварин?  8) Що цікавого ви помітили в природі ?

- Як доглядають тварин взимку ?

• Що птахам страшніше взимку - голод чи холод? (голод).

3.  Перевірка домашнього завдання .

 -Які ви знаєте групи тварин ?  ( 11 груп )

-Які істотні ознаки звірів ?

-        -Які істоті ознаки  плазунів ?

-         Які істотні ознаки  риб ?

-        Які істотні ознаки птахів ?

-         -Які істотні ознаки комах ?  

- Що називають ланцюгом живлення ?

- Яка перша ланка в ланцюзі живлення ? ( Рослина).

— Як слід розставити тварин, щоб утворилися

правильні ланцюги живлення ?

- Потрібно скласти за допомогою малюнків  ланцюги живлення  .

4.Актуалізація опорних знань .

1. Бесіда.

-   Світ тварин надзвичайно  різноманітний . Ученим відомо близько півтора мільйона видів тварин .

- Скажіть , кого ви найперше уявляєте , коли чуєте слово тварина ?

- А зараз послухайте голоси тварин і скажіть  - чиї голоси ви почули .

2. Слухання звуків природи.  

- Пригадайте , на які дві групи можна поділити тварин , голоси яких ви чули . ( Їх можна поділити на 2 групи : дикі та свійські).

- А яких тварин називають дикими ?

 5.    Вивчення нової теми .

1. Повідомлення теми і мети уроку.

   2. Розповідь вчителя.

      З давніх –давен люди  полювати на тварин, а потім навчилися  їх приручати .

Тварини, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві,називають свійськими тваринами  ( або домашніми).

- А чому їх називають свійськими ?  ( Вони самі не можуть знайти в природі їжу , житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.

 - Погляньте на ці малюнки . Яких тварин ви бачите перед собою? ( корова, курка, вівця, півень, кінь, кіт, собака, качка) .

- Як ще називають цих тварин ? ( Це домашні тварини ) .

         Дикі тварини живуть у природі. Вони самі собі добувають їжу, влаштовують житло, рятуються від ворогів. Їх переважна більшість на землі. Вони живуть у лісі, на луках, у степах. Тварини живуть скрізь, де для них є їжа.  На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.

  • Які дикі тварини ви знаєте ?   ( Лев, ведмідь, вовк, олень, їжак, носоріг, лисиця, зайчик ,білочка).  

           Багато тисяч років тому назад люди почали спочатку приручати, а потім одомашнювати диких тварин, але свійськими стали лише ті, які приносили користь, економічну вигоду, були тягловою силою.       

    Приручати і одомашнювати це різні поняття.

Приручення – призвичаїти диких тварин до утримання в неволі в умовах господарства впродовж одного покоління.

Одомашнення – це розведення приручених тварин із господарською метою впродовж багатьох поколінь .

- Чому тварин приручають і одомашнюють люди .

-  Свійські тварини дають людям цінні харчові продукти : м’ясо, яйця , сир, масло, молоко. Свійські тварини – це вірні друзі людини .

- Ще їх використовують для харчової і легкої промисловості : шкіру  для взуття, вовну для одягу.  Також  виготовляють технічні жири .

- Скажіть кому ми можемо подякувати ?  Погляньте на малюнок  …

3. Гра № Кому ми подякуємо….»

4. Робота з підручником .

- Але не всіх тварин змогла приручити людина  .

- Яких саме тварин людині не вдалося приручити , прочитайте мовчки  в рубриці для допитливих .

-  Назвіть їх . (Антилоп, гепардів, журавлів, крокодилів ) .

- Люди і надалі продовжують одомашнювати  диких тварин.

-Погляньте  на дошку, яких саме….

4.Гра «Професії». Подивитися на малюнки і назвати професії.

- З появою приручення тварин виникло дуже багато професій. Відгадайте, 

які це професії.

-Хто вирощує птахів на птахофабриках(пташник).

-Хто збирає молоко (доярка).

-Хто вирощує телят ( телятниця).

-Як називають людей, що доглядають

за бджолами  (бджоляр).

-Хто пасе худобу   (пастух).

- Хто лікує тварин   (ветеринар).

- Як одним словом назвати людей, які вирощують свійських тварин

( тваринники).

6. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА .

- Діти до нас в гості завітала черепаха …

-Зараз ми з вами проведемо фізкультхвилинку.

7.  Узагальнення і систематизація знань.

1.  Робота в зошитах з друкованою основою. ( с. 45) .

-  Зараз робота в зошиті.

- Пригадайте , про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці ?

2.  Узагальнююча бесіда. Вчитель .  Багато цікавого про одомашненних тварин можна дізнатися з таких  книг .

8. Підведення підсумків уроку .

1 .   Гра « Заблукала тваринка».

-          Кожна тваринка має свою домівку. Уважно подивіться на дошку і скажіть, де хто живе.  

— На які дві великі групи поділяють тварин? (Свійські й дикі.)

- Які тварини називаються свійськими ?  Тварини, яких людина розводить і використовує у своєму господарстві, називаються свійськими.

— Яких тварин називають одомашненими? (Тих, яких людина приручала протягом тисячоліть, залишаючи ті якості, що приносять користь людям.)

- Від яких тварин пішли усі свійські тварини ?  ( Від диких тварин).

- Для чого людина приручила диких тварин ?  ( Щоб мати харчові продукти, шкіру, вовну .

— Яких тварин називають прирученими?

- Так,  які тварини називаються дикими?  Дикі тварини – це ті тварини, які самі собі здобувають їжу, влаштовують житло, виводять потомство.

- Яким тваринам диким чи свійським складніше живеться?   ( Диким тваринам важче виживати, їм самим потрібно шукати їжу, захищатися. )

- Багато диких тварин занесено до Червоної книги України. ( Це бурий ведмідь, кіт лісовий, кінь дикий, заєць білий).

 

-  Як люди можуть полегшити життя диких тварин ?

      Важко жити тваринам узимку, особливо якщо зима дуже морозна й сніжна. У цей час їм як ніколи потрібна допомога людини.

             Люди роблять для тварин спеціальні годівниці. Для оленів і козуль кладуть віники з гілок липи, берези, верби та сіно. Диких кабанів, зайців, частують качанами кукурудзи, снопиками  вівса, проса. Для лосів, оленів, козуль підсипають в спеціальні кормушки зерно, сіно . Також влаштовують солонці. Кладуть грудки солі, яку тварини злизують.

2 . Виведення правил поведінки з дикими і свійськими тваринами .

- Будьте обережними,  дикі -це не свійські тварини.

 9 .Домашнє завдання:

Прочитати статтю на С.118-120 , відповідати на запитання. Висновки –вивчити. 

- Знайти цікавинки про приручених тварин .

- В зошиті на с. 45 виконати 2 завдання .Яких тварин потрібно приручити.

Тема : Інтелектуальний турнір в 3 - Б класі .« Осінь у гості завітала»  .

- Сьогодні ми зібралися в цій чудовій залі для того, щоб виявити найрозумніших,  найкмітливіших третьокласників нашої школи. А допоможе у цьому інтелектуальний турнір «Осінь у гості завітала». Отже, розпочинаємо змагання ерудитів та інтелектуалів.

        У сьогоднішній грі беруть участь команди учнів третіх класів. Давайте оплесками запросимо їх на сцену.

Команда учнів 3-_____ класу – «Соняшник».    Капітан команди - … .

Команда учнів 3-_____ класу – «Віночок».     Капітан команди- … .

Оцінюватиме відповіді команд вельмишановне журі.(Представлення членів журі, привітання їх оплесками. - Скажіть, будь ласка яка зараз пора року?(Так, правильно, осінь). Саме тому сьогоднішня гра і присвячена осені.

Пісня   «Здрастуй Вересень »

Розпочинаємо змагання. Оголошую про початок першого конкурсу, який називається «Далі, далі». Зараз кожна команда матиме можливість протягом хвилини відповідати на мої запитання. За кожну правильну відповідь гравці отримуватимуть по  одному балу. Якщо на якесь із поставлених запитань відповіді не буде, члени команди повинні сказати «Далі». Лише після цього я зможу ставити наступне запитання.

  • Розпочинаємо з команди «Соняшник».

1. Голі поля, мокне земля, дощ поливає. Коли це буває?(Восени).

2. Скільки звуків у слові осінь?(4).

3. Дивний ключ у небі лине, не залізний, а … (пташиний).

4. Цим ключем в осінній млі відлітають … (журавлі).

5. Як називають другий місяць осені?(Жовтень).

     6. Як називають птахів, що залишаються зимувати у наших краях?(Зимуючі).

7. Сливи, абрикоси, яблука, груші – це … (фрукти).

8. Людина, тварини, рослини – це …(жива природа).

9. Маслюки, шампіньйони, лисички – це … (їстівні гриби).

10. Яке свято відзначають 14 жовтня? (Покрова).

   -  Дякуємо команді «Соняшник». За хвилину було поставлено … запитань, отримано … правильних відповідей. Запрошуємо до участі в першому конкурсі команду «Віночок»

1. Невидимка ходить в гаї, всі дерева роздягає.(Осінь).

2. Яка пора року настане після осені?(Зима)

3. Сонце, місяць, зорі, вода – це … (нежива природа).

4. Як називають птахів, які на зиму відлітають у теплі краї?(Перелітні птахи).

5. Як називається перший місяць осені?(Вересень).

6. Невидимий вітер, немов футболіст, ганяв по дорозі березовий … (лист).

7. Скільки букв у слові осінь?(5).

8. Огірки, картопля, буряк, капуста – це … (овочі).

9. Мухомори, бліда поганка – це … (отруйні гриби).

10. Як називають осінь, коли вродив щедрий урожай?(Щедрою).

11. Тіло птахів вкрите … (пір’ям).

- Дякуємо команді «Віночок». За хвилину було поставлено … запитань, отримано … правильних відповідей. Слово надається журі.

     -Переходимо до другого конкурсу – «Завдання чарівної скриньки».

(Члени команди по черзі дістають зі «скриньки» завдання, написані на листочках, і відповідають на них).1. Прочитайте текст, визначте його тип.

Настала золота осінь. Всі дерева і кущі одягла у різнобарвні шати. У небі пливуть хмарки. Часто ідуть дощі. Стає холодніше. Птахи відлітають у теплі краї. На полях і у садках люди збирають щедрий урожай овочів та фруктів.     (Це текст – розповідь).

2. Складіть спонукальне речення зі словом осінь.

3. Складіть питальне речення зі словом осінь.

4. «Сюрприз». Розкажіть напам’ять вірш про осінь.

5. «Сюрприз». Розкажіть скоромовку.

6. З а д а ч а. Василько приніс із лісу в кошику гриби: 10 маслюків, 5 мухоморів, 3 лисички, 2 блідих поганки, 4 білих гриби. Мама зварила суп з грибами. Скільки грибів потрапило до супу?(17).

- Надаємо слово журі для підбиття підсумків другого конкурсу.

- Переходимо до третього конкурсу, який має назву «Ти – мені, я – тобі». Кожна команда загадує команді суперниці загадки про осінні явища природи.

Пісня «Гімн доброти»

Підбиття підсумків третього конкурсу.

  - Четвертий конкурс називається «Шифрувальники».

Спочатку послухайте загадку.

Я росла в темній темниці,  як зросла, взяли в світлиці.

З мене шкіру всі деруть, мене варять, мене труть.

Пироги печуть із мене, відгадайте,хто я є?

Чи ви знаєте мене? І печуть мене, і варять,

І їдять мене, і хвалять, бо я добра і смачна.     (Картопля)

Кожна з команд отримує завдання: скласти і записати всі слова з літер, що є у слові картоплина. (Пил, липа, тон, карта, картон, полин, рак, отара, лин, кара та ін.).

- Продовжіть народну прикмету.(Командам).

1. Жовтень землю вкриває, де листком, а де … (сніжком).

2. Листопад відчиняє ворота … (зимі).

3. У вересні гримить грім – буде … (тепла і довга осінь).

4. Зима багата снігами, а осінь … (грибами).

- Назвіть прикмети осені, які ви знаєте.

Пісня «Будем козаками

- Ось і завершився наш інтелектуальний турнір. Він допоміг визначити найрозумніших та найкмітливіших третьокласників. Слово для підбиття підсумків четвертого конкурсу та всієї гри надається членам журі.

Переможці нагороджуються дипломами, подарунками.              

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook

  • 2016
    Конструктор сайтів - uCoz