Ратнівська гімназія - природничих наук
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 11.12.2016, 01:22

НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №1 - гімназія ім. В.Газіна" смт Ратне

Меню сайту
Наше опитування
Чи подобається вам новий дизайн сайту?
Всього відповідей: 3
Статистика

природничих наук

 

Кафедра складається з 6 педагогів, із них:

спеціалістів вищої категорії – 4

спеціалістів ІІ категорії - 1

спеціаліст - 1

 

Дослідницька робота
Учні 5-А,Б класів під керівництвом вчителя природознавства Жолоб О.О. провели дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння.
Міні - проект "Бактерії корисні та шкідливі "
Проектна діяльність на уроках біології. Учні 8-А класу підготували проекти:
"Різноманітність кісткових риб" (Пінкевич Яна), "Роль павуків у природі", (Середюк Євген), "Сезонні явища в житті савців (Гончарова Ольга)."
Міні - проект "Космос далекий і близький"
Природничий інтерактивний конкурс "Колосок"
27 листопада пройшов міжнародний природничий інтерактивний конкурс "Колосок - осінній - 2015". У конкурсі прийняли участь 82 учні 2-11 класів.
Вітаємо усіх розумників і розумниць, які наважилися випробувати себе у царині природничих предметів.
 
 
Вітаємо Ліпича Дениса, учня 10-А класу, із зайнятим І-м місцем у районній олімпіаді з екології. На якій була представлена наукова робота на тему "Адаптивні можливості серцево-судинної системи старшокласників-кіберадиктів".
 
Школа молодого педагога біології
25.11 відбулося засідання школи молодого педагога біології. Керівник Шоломицька Т.А. провела відкритий урок у 9-А класі на тему "Будова та функції органів дихання". Молоді колеги ознайомилися з методикою вивчення біології
 
 
МІНІ-ПРОЕКТ "ОПАЛЕ ЛИСТЯ"
Напевне немає серед нас байдужих до такого прекрасного процесу як розцвічування осіннього листя, його тихого польоту...
Учні 5 -А,Б класів під керівництвом вчителя Жолоб О.О. підготували міні - проект "Опале листя: користь чи шкода?"
У формі постерів, презентацій, проектів учні висвітлювали питання: яка користь опалого листя, чому восени листя жовтіє і опадає, що робити з опалим листям? 
Діти закликали не спалювати опале листя, дим від якого надзвичайно небезпечний і токсичний. Найкращий шлях боротьби з "осінніми дарами" - їх прикопування або компостування.
Нагородження учасників природничого конкурсу "Колосок-весняний"

Аналіз роботи МО

вчителів природничого циклу за 2013-2014 н.р.

 

Одне з пріоритетних завдань сучасної освіти спрямоване на формування компетентностей учня, який має бути мобільним, комунікабельним, проінформованим, творчо й критично мислячим, прагнучим до саморозвитку та самоосвіти.

Природничі науки: природознавство, географія, біологія, хімія, екологія та курс ,,Основиздоровۥя“ мають винятково важливе значення оскільки вони формують світогля дучня, його загальну культуру, цілісне сприйняття світу і виховують особистість, що дбає про своє здоровۥя, своє майбутнє та майбутнє природи. Особливо важливим є формування вміння застосовувати набуті знання на практиці.

МО вчителів природничих дисциплін у  2013-2014 н.р працювало над проблемою «Підвищення ефективності і якості природничої освіти шляхом впровадженння сучасних форм організаціїї навчальної діяльності учнів».

Були проведені засідання МО по таких темах:

  1. Аналіз роботи методичного об’єднання природничих дисциплін за  2012-2013 н.р. та визначення основних напрямків удосконалення навчально-виховного процесу, викладання природничих дисциплін.

2. Засідання круглого столу на тему: «Комбінування елементів різних методик у викладанні біології, екології та природознавства».

3.Роль міжпредметних зв’язків в курсі вивчення природничих наук.

4. Роль позакласної роботи в підвищенні інтересу учнів до природничих наук.

5. Шляхи удосконалення фахової компетенції вчителів природничих дисциплін. Творчий звіт вчителя Жолоб О.О.

На засіданнях МО використовувались активні форми науково-методичної роботи: ділові й рольові ігри, тренінги, дискусії, методи моделювання, проектів, творчі звіти педагогів. Тематика засідань підібрана таким чином, щоб можливо було використати рекомендації у роботі всіма вчителями при викладанні природничих дисциплін. Теоретичний матеріал використовувався в практичній діяльності вчителів. Проведено 4 відкриті уроки, а саме:  з  хімії з використанням ІКТ у   9-А класі на тему «Хімічні властивості спиртів» (Колодій В.Ф.), з екології  медіа-урок в 11-А класі «Екологічні проблеми сучасності» (Жолоб О.О.), з природознавства в 5-А класі міні-проект «Опале листя: користь чи шкода?», де учні демонстрували власні постери по досліджуваному питанню, з біології у 8-А класі на тему: «Кільчасті та круглі черви», де були використані інтерактивні методи роботи в парах, малих групах, рефлексія. (Шоломицька Т.А.). Проведені уроки показали високий рівень майстерності вчителів, так як ґрунтувались на педагогіці співпраці вчителя та учня.

Досить актуальною проблемою у розвитку індивідуальних, творчих здібностей учнів є робота з обдарованими дітьми. В даному напрямку працює секція природничих дисциплін шкільного науково-практичного товариства «Ерудит». На науково-практичну конференцію були представлені роботи з біології на тему: «Бджолиний колапс» (Андросюк Оксана), «Елодея канадська, як біоіндикатор водного середовища» (Юхимюк Аліна), з хімії на тему: Роль хімічних елементів в організмі людини» (Семенюк Яна), «Харчові добавки» (Бідзюра Олександра), з географії «Лісові ресурси Ратнівщини» (Аврамук Наталія). Цікавою позакласною формою роботи є предметні турніри, в яких учні школи беруть активну участь. Команда юних хіміків зайняла ІІІ місце в районному етапі (вчитель Колодій В.Ф.), команда юних біологів посіла ІІ місце на обласному турнірі (вчителі Шоломицька Т.А., Жолоб О.О.), таку ж перемогу отримали і юні географи (вчителі Миронюк К.П., Кошелюк М.В.). Аврамук Наталія, учениця 11-А класу, у складі обласної команди, брала участь у Всеукраїнському турнірі юних географів в м. Чернівці та отримала ІІІ місце. Успішними є виступи учнів школи в районних, обласних олімпіадах. Так, Орищук Іванна на обласному етапі зайняла ІІ місце з географії та біології (Миронюк К.П., Шоломицька Т.А.). Гурський Олександр - ІІІ місце з економіки (Степанець Г.І). Переможцями районних олімпіад є: з біології - Макашин Михайло, з географії - Кіперчук Вадим, з економіки - Ткачук Андрій, призером районних олімпіад з біології та географії є Чернецька Анастасія, Аврамук Наталія, з екології - Юхимюк Аліна.   

Екологічні проблеми набули гостроти в усіх сферах людської діяльності, тому виховний процес у сучасній школі став неможливий без екологічного виховання. Традиційними формами роботи по екологічному вихованню є: проведення операцій «Чисте подвір’я», «Доглянемо сад», трудові десанти. Діти організовують та проводять агітаційну роботу між учнями школи по збереженню довкілля. Так, агітбригада «Дивоцвіт» пропагувала збереження первоцвітів. Активними є школярі у різноманітних природничих конкурсах. Так, в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу юних раціоналізаторів і винахідників Гончарова Ольга (6-А клас), яка представляла екологічний проект «Біоіндикація водного середовища за допомогою Елодеї канадської», нагороджена грамотою; в обласному конкурсі «Парад квітів біля школи» наш навчальний заклад отримав І місце, в заочному конкурсі «Географічний майданчик – в дії» ІІ місце. Школа отримала І місце у районному конкурсі-огляді «Турбота молоді тобі, Україно», а також у виставці  вирощених на шкільних ділянках овочів та фруктів «Щедрість рідної землі».

На навчально-дослідних ділянках, в куточку живої природи в кабінеті біології, школярі проводять різні лабораторні та селекційні дослідження, результати яких потім узагальнюють і представляють на олімпіаді, різних конкурсах, шкільній науково-практичній конференції.

Проблема збереження і зміцнення здоров’я людини сьогодні є досить актуальною. У нашому навчальному закладі пропагує здоровий спосіб життя команда «Веселка», яка зайняла в цьому навчальному році ІІ місце на обласному конкурсі «Молодь обирає здоров’я» (керівник Степанець Г.І.).

Учні нашої школи є постійними учасниками у Всеукраїнських конкурсах «Колосок» та «Смішний колосок». В цьому році шкільна команда «Аква», у складі Харлампович Софії, Гурич Вікторії, Боговіда Станіслава, Михалевич Анни, Ковча Григорія прийняла участь у районному конкурсі, де зайняла ІІ місце  (керівник Жолоб О.О.).

Життя ставить перед вчителями природничого циклу нові вимоги, завдання, проблеми. Серед них є такі, вирішення яких залежить саме від вчителя. Це проблема якості уроків, проведення яких неможливе на сучасному етапі без нових форм, методів навчання, застосування нових технологій.

У новому 2014-2015н.р. вчителі природничого циклу будуть працювати над такими питаннями:

  • застосування комп'ютерних та інноваційних технологій в навчальному процесі;
  • поповнення навчальних кабінетів дидактичними матеріалами, а також їх естетичним виглядом.
  • оформленням та змістовим наповненням кабінету біології;
  • створенням кабінету основ здоров’я.

Тому девізом вчителів природничих дисциплін в 2014-2015 н.р. будуть слова видатного дидакта Я.А.Коменського «керівною основою нашої дидактики нехай буде: дослідження і відкриття методу, при якому вчителі менше б учили, учні більше б учились; у школах було б менше… даремної праці, а більше дозвілля, задоволення і ґрунтовного успіху…»

З 6 по 8 травня відбулися практичні заняття учениць 11-х класів з медико-санітарної підготовки.  

Нагородження учасників конкурсу "Колосок"
 

Урок з основ здоров’я у 6-А класі

Вчитель – Степанець Г.І.

Тема: Принципи харчування та здоров’я.

 

Харчування посідає важливе місце серед факторів, що впливають на наше здоров’я, особливо коли мова йде про юний організм. Шкільні роки – це час бурхливого росту, безупинного фізичного й розумового розвитку. Швидкий ріст, постійний рух, напружена розумова діяльність – усе це потребує великих витрат енергії, яка надходить до нашого організму з їжею.

Їжа підтримує біологічне життя, забезпечує постійний обмін речовин.

 

Практична робота

Тема: «Я вмію смачно приготувати…»

Це цікаво! 

 

 

Урок з основ здоров’я у 6-А класі

Вчитель – Степанець Г.І.

Тема: Клімат і здоров’я
 

Для чого потрібен одяг

Убезпечитись від переохолодження та перегрівання організму нам допомагає одяг. Крім того, він захищає тіло від забруднення та механічних пошкоджень. Якщо неправильно вдягнутися, можна швидко захворіти.

Залежно від пір року і кліматичних умов людина вдягається по-різному. У холодну, дощову пору року одяг має захищати від зайвої втрати тепла, а у спеку, навпаки, не заважати віддачі зайвого тепла.

 

Практична робота

Тема: Добір одягу за сезоном і погодою.

 

Мета: навчитися добирати одяг відповідно до пори року та погоди.

Ми навчились це робити…

 

Проект «Створення антитютюнової, антиалкогольної, антинаркотичної реклами»

8-А клас

Діти не обирають, яким повітрям їм дихати, яку їжу їсти, у яко­му товаристві жити. Їхнє право — рости в середовищі, вільному від тютюнового диму, алкоголю та інших наркотиків. Загальна політика зі зменшення споживання тютюнових виробів та інших нарко­тичних речовин, особливо серед дітей, має складатися з таких за­ходів:

  1.  Заборона будь-якої реклами або просування на ринок тютюно­вих, алкогольних виробів.
  2. Підвищення цін на тютюнові, алкогольні вироби.
  3. Регулювання складу тютюнових, алкогольних виробів.
  4.  Заборона продажу тютюнових, алкогольних виробів непов­нолітнім.
  5. Законодавче обмеження куріння та розпивання алкогольних на­поїв у громадських місцях, що захистить людей різного віку від шкідливої дії побаченого і відчутого на собі.

Завдання

Прочитай уважно побажання-рішення дітей про організацію місця для куріння в будь-якому закладі, куди мають доступ діти, і допиши свої побажання.

Побажання-рішення дітей про організацію місця для куріння в будь-якому закладі, куди мають доступ діти

Перед тим як створювати названі місця, потрібно надати інформа­цію дітям:

  • про вплив тютюну на здоров'я курця;
  • про те, коли і за яких потреб діти, що не курять, змушені будуть заходити в це приміщення для куріння;
  • про вплив тютюнового диму на тих, хто не курить, але змушений вдихати дим;
  • про поширення диму з відведеного місця для куріння по всіх при­міщеннях школи або лікарні.

Практична робота

1. Порадься з однокласниками і дай обґрунтовані відповіді на такі запитання.

1. Куріння у квартирі — як часто таке буває? Що відчуває той, хто не курить (дорослі, діти), у такій ситуації? Хто і як може змінити ситуацію на краще? Чи може дитина самостійно змінити звичні сімейні норми, яку допомогу можуть йому надати некурці - дорослі

  1. Чи часто дорослі у твоїй родині дослухаються до думки і позиції дитини в прийнятті рішень, які прямо її стосуються? На­певне, багато хто чув про Конвенцію про права дитини. Там є ок­рема стаття 12, яка забезпечує право дитини на вільне висловлю­вання поглядів з усіх питань, що її стосуються, надається мож­ливість бути заслуханою в ході будь-якого судового чи адмініст­ративного розгляду. Що заважає у наших родинах дотримувати такі рекомендації?
  2. Курці іноді намагаються відходити від дітей на прогулянках, коли закурюють. Яку відстань ти б назвав безпечною для здоров'я того, хто змушений вдихати дим? Як може той, хто не курить, попросити курців на зупинках чи в парках не курити поблизу?
  3. Як реагує дитина, коли мама просить її відійти подалі? Хто може і повинен захистити дитину від вимушеного вдихання тютюнового диму? Який аргумент був би для мами найпереконливішим, щоб вона не курила при дитині? Від кого мамі потрібно почути про шкоду пасив­ного куріння?
  4. Чи знайома тобі ситуація, коли мама чи тато курить і випиває біля дитини? Які відчуття викликає у тебе така картина? Чи був (ла) ти сам в ситуації вимушеного пасивного курця і чи отримував пропозиції випити за чиєсь здоров'я? Якої шкоди твоєму здоров'ю може завдати пасивне куріння і вживання спиртних напоїв?
  5. Як твої однолітки реагують на те, що біля них курять батьки, лікарі в поліклініці, водій у транспорті? Як можна зробити так, щоб твою думку почули і звільнили середовище твого проживання від нар­котичних речовин?
  6. Якої інформації про тютюн і алкоголь немає в рекламних плака­тах? Де і від кого ти можеш дістати об'єктивну інформацію про тю­тюн, алкоголь та інші наркотичні речовини?
  7. Тютюнова і алкогольна реклами—це шкідлива чи корисна інфор­мація?
  8. Уяви, що хтось із батьків у родині курить. Скільки грошей на місяць із сімейного бюджету вилітає в трубу?
  9. Якщо тобі пропонують вживати наркотичні речовини і гово­рять, що вони коштують не дорого — 40 гривень на один прийом. Скільки грошей за місяць піде в тебе на цю смертельну забаву? Де ти зможеш діставати такі гроші? Чому така звичка є дуже шкідливою у твоєму віці?

2. Розглянь малюнки 9—10 здорових і хворих людей (мал. ), що вживали наркотичні речовини (люди однакового віку). Поясни, чому ці люди мають різну зовнішність та внутрішній стан, незважаючи на однаковий вік.

  1. Намалюй здорову людину на чистому аркуші. Потім намалюй хвороби, які може мати ця здорова людина, якщо почне вживати алко­голь, нікотин та інші наркотичні речовини. Якщо ця хвора людина поч­не вести здоровий спосіб життя, вона зможе повернути своє втрачене здоров'я? Якщо так, то обведи кружечком органи, які можна віднови­ти здоровим способом життя. Тепер подивися на малюнок. Він весь обмальований, те саме відбувається у організмі людини, якщо вона почне вести здоровий спосіб життя після того як втратить половину свого здоров'я. А якщо ця людина не зможе відновити своє здоров'я або ж помре?
  2. Клас поділяється на 5 секцій. Кожна секція має придумати собі на­зву. Усі мають своє завдання і працюють над ним. Командир секції репре­зентуватиме зроблену роботу через 15 хв. Можна малювати, писати, клеїти (на столах є вирізки журналів, газет, олівці, фломастери тощо).

Завдання

Для секції 1. Створити антиалкогольну рекламу, щоб її можна було показати по телебаченню для всього світу.

Для секції 2. Створити антитютюнову рекламу, щоб її можна було показати по телебаченню для всього світу.

Для секції 3. Створити антинаркотичну рекламу, щоб її можна було показати по телебаченню для всього світу.

Для секції 4. Підготувати виступ на телебаченні із короткою про­мовою про шкоду наркотичних речовин на організм людини незалеж­но від її віку. Можна використовувати малюнки, фотокартки, шаржі.

Для секції 5. Підготувати виступ на телебаченні із короткою про­мовою про поширені шкідливі звички людини, що панують у світі й знищують навіть здоров'я тих, хто веде здоровий спосіб життя. Мож­на використовувати малюнки, фотокартки.

 

Отже, «не все те золото, що блищить», — стверджує народна мудрість. Якщо тобі по телебаченню показують людей, що курять і випивають і при цьому залишаються життєрадісними, то це не озна­чає, що вони здорові і довго житимуть. Жодна реклама не показує людей, які вживають наркотичні речовини, — хворими, із жовтими пальцями і зубами, із поганим подихом, імпотентів, бездітних тощо. Усім давно відомо, що алкоголь, нікотин та інші наркотичні речови­ни дуже шкідливі для здоров'я і небезпечні для життя у будь-якому віці. А особливо — у підлітковому віці, коли молодий організм розвивається.

Мудра порада

Потрібно вести здоровий спосіб життя і допомагати це ро­бити іншим. А також відстоювати свої права у сім’ї, родині, се­ред однолітків, друзів, знайомих стосовно невживання наркотич­них речовин у твоїй присутності і не допускати цього нахабства по відношенню до здоров'я, яке можна втратити назавжди. Не забувай: пасивне куріння, таке ж небезпечне, як і активне! Вживання алкоголю чи інших наркотичних речовин назавжди забирає здоров’я.

 

Урок з природознавства в 5-В класі провела вчитель географії Миронюк К.П. на тему : "Проект: опале листя - користь чи шкода?"

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook

  • 2016
    Конструктор сайтів - uCoz