Ратнівська гімназія - ОБДАРОВАНА ДИТИНА
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 05.12.2016, 17:27

НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №1 - гімназія ім. В.Газіна" смт Ратне

Меню сайту
Наше опитування
Чи подобається вам новий дизайн сайту?
Всього відповідей: 3
Статистика

ОБДАРОВАНА ДИТИНА

Вітаємо  учня 4-А класу Тарасюка Арсена з зайнятим  II місцем  у районному конкурсі знавців  української мови імені Петра Яцика!

Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей

 У роботі з обдарованими дітьми педагогу варто:

  • Підхоплювати думки учнів, оцінюючи їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість, інтерес до нового.
  • Стимулювати і підтримувати ініціативу учнів, самостійність.
  • Створювати проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.
  • Розвивати критичне сприйняття дійсності.
  • Вчити доводити починання до логічного завершення.
  • Надавати можливість виконувати більше навчальних завдань з обов'язковим підвищенням їх складності (при цьому має бути витриманий оптимальний обсяг додаткової роботи, щоб уникнути перевантаження).
  • Використовувати творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, свят.
  • Під час опрацювання програмового матеріалу залучати до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створювати розвиваючі ситуації.
  • Активно залучати до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках.
  • Впливати особистим прикладом.
  • Пам'ятати, що «своєчасно знайти, виховати й розвинути задатки і здібності у своїх вихованців, своєчасно розпізнати в кожному його покликання – це завдання стає тепер найголовнішим у системі навчально-виховного процесу» (В.О. Сухомлинський).

Проблеми обдарованих дітей

1. Неприязнь до школи часто з'являється тому, що навчальна програма нудна і нецікава для обдарованої дитини. 

2. Обдарованим дітям подобаються складні ігри і нецікаві ті, якими захоплюються їхні ровесники, внаслідок чого дитина опиняється в ізоляції. 

3. Заглиблення у філософські проблеми: для обдарованих дітей є характерним замислюватися над такими явищами, як смерть, потойбічне життя, релігійні вірування набагато частіше, ніж для інших дітей. 

4. Невідповідність між фізичним, інтелектуальним та соціальним розвитком - обдаровані діти частіше віддають перевагу спілкуванню з дітьми старшого віку. Через це їм важко бути лідерами - вони поступаються фізичним розвитком. 

5. Прагнення до досконалості - для обдарованих дітей характерна внутрішня потреба досконалості, вони не заспокоюються, доки не досягнуть бажаного. 

6. Почуття незадоволеності - вони критично ставляться до своїх досягнень, мають низьку самооцінку. 

7. Нереальні завдання, які вони часто ставлять перед собою, не маючи змоги виконати їх. 

8. Надмірна чутливість, вразливість, нетерплячість. 

9. Потреба в уважному ставленні дорослих. 

10. Зневага у ставленні до дітей, які стоять нижче від них в інтелектуальному розвитку. 

 

ДИДАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 

ЧАСТИНИ МОВИ

 Іменник

1.Випиши тільки іменники.

Даремно, гопак, ліворуч, математика, Моцарт, вона, кафе, коридор, свої, сани, влітку, цілий, дзвінко, телефон, дощить, зима, скарб, вісім, таксі, вокзал, Дніпро, мабуть, Гнатюк, чудово, какаду, злий, вітер.

Ключ. З останніх букв виписаних слів прочитаєш ім'я та прізвище відомої української художниці.

2. Випиши спочатку ті іменники, які відповідають на питання хто?, а потім ті, які відповідають на питання що?

Рекорд, гість, орел, лікар, оборона, Сімферополь, олень, Довженко, німець, освіта, наука, інженер, йорж, акація, Дніпро, командир, учень, Україна, рекордсмен, морква, циркач, інспектор, півень, цемент, іній.

Ключ. З перших букв виписаних слів прочитаєш прислів'я.

3.Спочатку випиши іменники, які мають лише форму однини, а потім ті, які мають лише форму множини.

Золото, одяг, терези, просо, віра, оплески, дрова, хитрощі, взуття, залізо, ясла, іній, молоко, одяг, ворота, санчата, здоров'я, борошно, двері, вила, штанці.

Ключ. З виділених букв виписаних слів складеш прислів'я.

4.Випиши іменники чоловічого роду.

Лють, біль, дріжджі, кров, пароль, водій, путь, трикотаж, шампунь, ступінь, степ, мить, подорож, табель, міраж, живопис, нежить, ртуть, Дніпро, кришталь.

Ключ.   З   виділених   букв   виписаних   слів   прочитаєш приказку.

5. Випиши спочатку ті іменники, які в називному відмінку множини мають  закінчення -й, а потім ті, що мають закінчення -і.

Взірець, осокір, гараж, огорожа, плуг, горіх, хрущ, подорож, ювіляр, панчоха, ошуканець, ніша, ударник, бригадир, муляр, снігур, межа, якір, джгутик, пустир, книжка, аптекар, льотчик, лижа, комаха, огірок, страйкар, сич, помідор.

Ключ. З других букв прочитаєш вислів М. Рильського.

 6.Випиши подані іменники в такому порядку: спочатку ті, які в орудному відмінку однини перед закінченням мають подвоєння приголосних, потім - які не мають подвоєння, після них - що пишуться з апострофом.

Знаменитість, емаль, шерсть, подорож, кров, смерть, ожеледь, жовч, верф, вживаність, снасть, Об, радість, гниль, старість, далеч, мати.

Ключ.  З других букв виписаних слів прочитаєш закінчення вислову   В. Сухомлинського «Треба тонко відчувати три речі:...».

ПРИКМЕТНИК

1 .Випиши тільки прикметники.

Святкове, веселого, криклива, слива, десятий, убогий, дичина, мамина, озимина, схожа, пологий, вчорашнього, літнє, такий, сталеві, жовтих, зелено, чудово, звичайне, ясне, похмуро, старому, чарівному, гному.

Ключ. З других букв виписаних слів прочитаєш початок прислів'я:   «..., а зсередини пуста».

2. До поданих прикметників добери іменники з правого стовпчика. Запиши  словосполучення.

    1) старовинний          солдат
 2) давній                      вітер

    3) бувалий                   знайомець

    4) старший                 наречений

    5) свіжий                     брат

    6) колишній               посуд

Ключ. З виділених букв утворених словосполучень прочитаєш початок приказки:«... весни не несе».

3.До поданих прикметників добери з правого стовпчика найбільш доречні іменники. Запиши словосполучення.

1)

подрібнені

кошенята

2)

маленькі

озера

3)

крихітні

сухофрукти

4)

дріб'язкові

пакунки

5)

негроміздкі

зернятка

6)

мілкі

сварки

Ключ. З виділених букв утворених словосполучень прочитаєш приказку.

 

4.Випиши слова із словосполучень: спочатку ті, де в закінченнях треба вставити букву -й, а потім — де потрібно вставити -і.

Довг_й шлях; у тих_м шелесті; охоч_й люд; близьк_х друзів; українськ_ пісні; у велик_й сім'ї; з далек_х доріг; волог_ми руками; сільськ_х вулиць; байдуж_й людині; важк_ кроки; кращ_м учням; летюч_й корабель; лих_х людей; на м'як_й ковдрі; колюч_  шипи; у чуж_й країні; дуж_  руки; дик_й звір; у глух_м лісі; Кавказьк_  гори.

Ключ. З виділених букв виписаних слів прочитаєш прислів'я.

ЧИСЛІВНИК

1.Випиши іменники зі словосполучень у такому порядку: 1) які мають закінчення -й або -і; 2) які мають закінчення -а або -я.

Два (ніж), три (апельсин), чотири (зошит), три (училище), півтора (гранат), тридцять три (експонат), чотири (лимон), третина (огірок), два (рядно), дві третини (бак), два (екзамен), два (наймит), два (озерце), чотири (число), чотири (огірок), три (місяць), півтора (кілограм), півтора (уривок).

Ключ. З перших букв іменників прочитаєш назву вірша Лесі Українки.

2.Випиши іменники зі словосполучень у такому порядку: 1) які мають закінчення -сі або -і; 2) які мають закінчення -а або -я.

Півтора (зошит), два (раз), чотири (оберемок), півтори (зміна), півтора (день), три (місяць), третина (рукав), дві з половиною (октава), дві третини (умивальник), півтора (грам), третина (олівець), два (вагон), двадцять два (ананас), півтора (місяць).

Ключ. З перших букв іменників прочитаєш назву вірша                                       М. Рильського.

ЗАЙМЕННИК

1 . Розкриваючи дужки, запиши словосполучення у такому порядку: 1) де займенники не мають початкового н; 2) займенники починаються з н.

Спитав у (він); передав через (вони); глянув (вона) у вічі; прийду до (вона); перед (він); люблю (вони); сміявся з (вони); бачились із (вона); збудив (вона); згадав про (він); намалював на (він); допоможу (вона); в'ється над (воно); зв'яжуся з (вони); усміхнутися до (він); звільнили (воно); перекажу через (вона).

Ключ. З других букв перших у словосполученні слів прочитаєш вислів давньоримського поета Вергілія.

2.Випиши словосполучення із займенниками третьої особи.

Подарунок від нас; дай мені; розмалюю його; готували тобі; однесу йому; спитали в нас; куплю для них; летить над нами; спини її; обсмажу їх; звільнили вас; любила його; адресовано їй; награвся з ними; розмовляю з вами; агітувати їх.

Ключ. З перших букв кожного словосполучення прочитаєш ім'я легендарної українки.

ДІЄСЛОВО

1 .Випиши дієслова теперішнього часу.

Писатиму, боротися, збираю, пече, озирається, виніс, доглядав, здирає, копаю, зникає, знаєш, успадкували, віддадуть, ходять, з'їдаємо, обмазую, водиш, учишся, скаче, дивляться, знищують, поїдуть, летимо, сниться, бачу, подивлюсь, шити, злюсь, плаче, п'є, зшиваємо.

Ключ. З других букв виписаних слів прочитаєш прислів'я.

2.Випиши спочатку дієслова І дієвідміни, потім — II дієвідміни.

Стрибати, спішити, думати, ходити, скрипіти, косити, змагатися, казати, знати, стерпіти, лякати, пищати, краяти, посміятися, звірити, осудити, тямити, смакувати.

Ключ. З других букв виписаних слів прочитаєш назву української народної пісні.

ПРИСЛІВНИК

1 .Випиши прислівники.

Широке, нещиро, здавна, осінь, восени, загусло, капуста, потихеньку, шляхетно, темне, темно, здалеку, далечінь, таємно, щоночі, ночі, осліп, наосліп, легко, тривожно, дзвінку, змалку, доброзичливо, влітку, квітку, щодня, ягня, праворуч, гірко, вголос, колос, щогодини, людини, стріха, стиха.

Ключ. З третіх букв виписаних слів прочитаєш прислів'я.

2.Випиши прислівники.

Дерево, ліниво, зрання, коріння, вікно, щойно, помалу, зрідка, борідка, потроху, всьоме, мимохідь, спекотно, онучі, поночі, вперше, збоку, велику, повзу, поблизу, гризу, свідомо, підемо, задарма, ферма здавна, активно, зима, взимку.

Ключ. З третіх букв виписаних слів прочитаєш жартівливу народну приказку.

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 1-4 КЛАСАХ

ЗВУКИ І БУКВИ

1 . Випиши лише ті слова, у яких кількість букв і звуків однаково.

Весело, сміюсь, ячмінь, щітка, яблуко, конюшина, огірок, ящірка, зії, мріють, усміхаюсь, вчусь, редька, бджола, око, вірш, орден, чарівниця, указка, юнак, солю, воля, іній, йод, яма, щастя, чисто, автобус, самостійно.

Ключ. З перших букв виписаних слів прочитаєш прислів'я.

2.Випиши лише ті слова, у яких кількість букв і звуків однакова.

Щоденно, дзвінкий, коридор, щільне, сигнал, Дон, Київ, київське, генерал, поїдьмо, любов, бульйон, люди, поет, юність, мрія, країна, кілограм, ялтинську, пальто, кожух.

Ключ. З останніх букв виписаних слів складеш прислів'я.

3. Випиши спочатку слова, що містять тільки тверді приголосні звуки, потім — ті, в яких є один м'який приголосний, а наприкінці слова, що містять пом'якшений приголосний (одне з цих слів матиме і пом'якшений, і м'який приголосні).

Позаду, наказ, іноді, народ, волейбол, криво, вихор, окуні, поріз, перехід, високо, гірко, опір, плов, небо, помірно, терпів, навіки, агроном, мій, вихід, взимку, споконвіку, верстат, білих.

Ключ. З останніх букв виписаних слів прочитаєш давньоримське прислів'я.

4.Випиши лише ті слова, які відповідають звуковій моделі:

Поріг, горіх, муляж, горох, заєць, наряд, десять, ящір, батіг, щорік, район, малюк, пиріг, пісок, зелень, баян, потік, буряк, телят, залік, виліт, столяр, вітер, торік, будяк, маяк, теніс, муляр, пеньок.

Ключ. З виділених букв виписаних слів складеш прислів'я.

СКЛАД, НАГОЛОС, ПЕРЕНОС

 

1.Випиши слова, у яких наголошений перший склад.

Кидати, легкий, ратиця, аркуш, щиголь, служниця, експорт, кваплива, живопис, вдосвіта, обмаль, розчин, осторонь, батіг, гетьман, доказ, осуд, тягар, цемент, безлад, ребус, осад, тесляр, тюлень, горлиця, обрій.

Ключ. З перших букв виписаних слів прочитаєш крилатий вислів.

2. Випиши слова, у яких наголошений перший склад.

Пензлик, столяр, стебло, позначка, наказ, нехворощ, капрон, сонце, накип, поночі, муляж, навздогін, вираз, човен, ікло, виразність, гетьман, капці, навстіж, фартух, штурман, вафлі, клунок, небо, попіл, чобіток, чоботи.

Ключ. З останніх букв виписаних слів прочитаєш відомий вислів давньоримського історика Тіта Лівія.

3.Утвори слова, переставивши місцями склади.

Су, ня, кра; пи, ще, ле; бо, сво, да; ди, є, на; ка, сун, ла; ка, ріл, та; не, ля, во; ка, ми, ніж; жи, чу, нець; ла, же, тин; зяй, ха, ка; ру, па, бок; ром, не, ба, за.

Ключ. З перших складів утворених слів складеш прислів'я.

4. Утвори слова, переставивши місцями склади.

Не, та, пла, рій; ма, три, ти; вид, є, кра; му, за, чи, ти; дрі, за, мав; ших, пер; ка, під, ніж; ви, да, го, ро, на; ки, за, род; у, на, ка; чи, по, ти, на; те, си, чко; по, ка, лів.

Ключ. З других складів утворених слів прочитаєш вислів                М. Рильського.

5. Знайди закономірність розташування слів у рядку і допиши ще одне із запропонованих у дужках або своє.

а) сніг, зима, морози___________ (хуртовина, холод);

б) ліс, коза, дорога,____________________ (мереживо,дерево);

в) злий, синє, дорогий,________________ (червона, безтурботна);

г) рве, біжу, читають,____________________ (несе, довіряє).

Підказка. Якщо знаєш тему «Склад», наведеш у вправі лад!

АПОСТРОФ  І  М’ЯКИЙ  ЗНАК

 

1 .Випиши слова, у яких потрібно ставити м'який знак.

Л_вів, колорове, тон_ший, вал_с, мілйон, ескадриля, л_ють, батал_йон, Соловйов, порт_єри, асфал_тований, л_одохід, білше, медалйон, пел_мень, булвар, рясно, мен_ше, пол_ські, паял_ник, бул_дог, прем_єра, пал_то, біл_ярд, потихенку, ател_є.

Ключ. З останніх букв виписаних слів прочитаєш прислів'я.

2. Випиши спочатку слова, у яких потрібно ставити м'який знак, - потім — слова, де м'який знак не ставиться.

Кавказ_кий, тюр_ма, американський, різбяр, арал_ський, камін_чик, ремін_чик, щіл_но, еделвейс, манчжурський, емул_сія, астрахан_ці, щонайменший, нянчити, естонський, шампінйон, ександрил_я.

Ключ. З перших букв виписаних слів прочитаєш крилатий вислів.

3.Випиши слова, у яких потрібно ставити апостроф.

Дев_ятсот, св_ято, бар_єр, зв_язно, при_їзд, сузір_я, в_юн, від_їзд, роз_єднати, м_який, солов_їв, м_язи, харків_янин, духм_яна, п_янко, мавп_ячий, серйозний, чолов_яга, тьм_яно, моркв_яний, медв_яний, комп_ютер, зів_яла, м_ясоїд.

Ключ. З останніх букв виписаних слів прочитаєш назву вірша     М. Рильського.

4.Випиши слова, у яких потрібно ставити апостроф.

Подвір_я, в_яз, монпанс_є, бур_яни, облич_я, черв_як, , тьм_яний, м_яко, від_ємник, з_їли, л_ється, п_є, роз_яснив, м_ята, об_їзд, сер_йозний, цв_ях, полум_яно, розв_язав, торф_яне, з_їзд, к_ювет, б_юро, дев_яте.

Ключ. З останніх букв виписаних слів прочитаєш прислів'я.

БУДОВА СЛОВА

 

1.Випиши слова, у будові яких є і префікси, і суфікси.

Уявити, складати, стрибок, пекар, захід, усмішка, оновлення, підказка, світлий, згадка, знадвору, навесні, винахід, добре, згори, довершений, влітку, покарання, звалище, помідор, печиво, трамвай, зупинка.

 

Ключ. З других букв виписаних слів складеш стале словосполучення.

2.Випиши слова, які не мають префіксів та суфіксів і відповідають моделі: (корінь + закінчення).

Пекар, ліки, створю, творять, згоріла, варять, сніги, дощик, школа, учень, ноги, столи, плече, сяють, засяють, трава, весна, свято, ясний, похмурий, сьомий, окуні, доброта, щирий, смачна, айва.

Ключ. З других букв виписаних слів прочитаєш ім'я та прізвище відомого українського письменника.

 

3.Випиши слова, у будові яких є корінь і суфікс, але немає закінчення • закінчення нульове).

Число, зелень, шосе, школяр, порятунок, рука, дзвінок, марно,  мокро, тихо, сухо, просто, вухо, весело, ясно, пальчик, гірко, баран.

Ключ. З виділених букв виписаних слів складеш ім'я видатної

                  української поетеси.

4. Випиши слова, які відповідають моделі: (префікс + корінь + суфікс + закінчення).

Корисний, сумирний, осипаємо, тихо, стихає, зрізана, поріжу,загадка, схиляють, суміщаю, смачний, пекар, розпечений,начищу, очищений, підказка, звеселяє, перехідний, ліпити,зліплений, вибираю, скопаємо, підробка.

Ключ. З других букв виписаних слів прочитаєш прислів'я.

ПРАВОПИС ГОЛОСНИХ І ПРИГОЛОСНИХ

 

  1. Випиши слова, у яких пропущено букву е.

Ст_жинка, кор._дор, нав_сні, ід_ально, д_ригент, г_роїчний, об_режно, в_чоріє, л_мон, ат_льє, к_рувати, ож_ледиця, скр_паль, р_корд, ос_литися, л_жати, ветер_нар, експ_римент, в_лосипед, гор_зонт, архіт_ктура.

Ключ. З перших букв виписаних слів складеш назву однієї з казок Г. К. Андерсена.

 2. Випиши слова, у яких пропущено букву И.

Ч_мпіон, назб_рав, св._нопас, ш_роке, р_монт, вит_рав, тр_вожно, с_гнал, вет_ран, незв_чайно, л_стопад, л_мон, скр_пуче, абр_кос, узб_режжя, ет_кет, оз_мина, К_тай, стр_бок, зат_шно, к_рувати.

Ключ. З останніх букв виписаних слів складеш ім'я та прізвище укранського дитячого письменника.

СЛОВО, ЗНАЧЕННЯ СЛОВА, РЕЧЕННЯ

1. Поєднай рисочками слова-антоніми.

прудкий                  привабливий

глибокий               співчутливий

потворний                прекрасний

безтурботний                 мілкий

огидний                заклопотаний

3.Серед поданих фразеологізмів знайди і запиши парами ті, які мають протилежне значення.

Пекти раків; розводити руками; попасти пальцем у небо; брати бика за роги; шукати пригод собі на голову; обминати гострі кути; в око влучити; позичити в Сірка очі.

 

ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ

 1. Заміни виділені слово кількома однорідними членами речення. Скористайся словами для довідки.

Андрійко замилувався різнокольоровими барвами вечірньої заграви. На галявині цвіли привабливі фіалки. От і облетіло листячко з листяних дерев.

Слова для довідки: пахучі, беріз, кленів, рожевими, тополь, ніжні, молоді, синіми, фіолетовими, жовтогарячими, гарненькі, осик, ясенів, голубими, бірюзовими.

2.Доповни речення з однорідними членами залежними від них словами.

Довкола розкинулися ( _ які?_________________ )левади, ( ______які?___ ) долини, ( __які?________ )яри.

 

Травневий дощ ( ___коли?_____ ) ( _____що зробив?________ ) вулицями міста, ( _як?______ ) вимив тротуари, напоїв ( ____що?______ )

СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ

1 . Об'єднай прості речення в складне за допомогою сполучників. Підкресли головні члени речення.

Дихнули морози. Річка заблищала склом між чорними берегами. Хвилястою стрічкою між високими берегами в'ється річка. За селом вона круто звертає до лісу.

 Слова для довідки: і, а, але, тому що, тож, коли, де.

 2.Об'єднай прості речення в складне за допомогою сполучників. Підкресли головні члени речення.

Грім гуркоче безперервно. Величезна хмара сірим крилом

обіймає небо. Підсніжники бувають тільки в листяних лісах.М'яка підстилка з опалого листя охороняє їх від замерзання.

Слова для довідки: і, а, але, тому що, тож, коли, де.

ЧАСТИНИ МОВИ

1 .У кожному стовпчику знайди та підкресли «зайве» слово. Коротко поясни свій вибір.

стара      включай       чисто        високо

гора         чай                місто        молоко

кора         зустрічай    тісто       далеко

пора         спати          паста        близько

Підказка. Хто частини мови знає, «зайве» слово відгадає!

2.У кожному стовпчику знайди та підкресли «зайве» слово. Коротко поясни свій вибір.

вночі      злий            дитина     сало

вгорі      змій            калина     мало

внизу     золотий     єдина        шило

везу        зелений      година      мило

Підказка. Хто частини мови знає, «зайве» слово відгадає!

3.У кожному стовпчику знайди та підкресли «зайве» слово. Коротко поясни свій вибір.

ранок     калачі     слова        м'яка

танок      уночі      дрова     легка

вінок      птахи      жива      гнучка

намок     пастухи    голова   дочка

 

Підказка. Хто частини мови знає, «зайве» слово відгадає!

4.3групуй іменники за певною граматичною ознакою і запиши їх у два стовпчики.

Ножиці, золото, штани, сало, молоко, санчата, дрова, двері, одяг, взуття, ворота, терези, посуд, іній, брюки, скло.

Підказка. Знати б добре всім було: є в іменників число!

5.Згрупуй іменники за певною граматичною ознакою і запиши їх у два стовпчики.

Зелень, гроші, мандри, сум, джинси, ласощі, кафе, щастя, шахи, рис, малина, ліки, знання, метро, молодь, люди.

Підказка. Знати б добре всім було: є в іменників число!

6.Згрупуй дієслова за певною граматичною ознакою і запиши їх у три стовпчики.

Читав, думала, вишиває, напише, відповість, співає, малюватиме, закопав, шукає, дивлюсь, писатиму, ходила, відчинив, закриваю, вчитимеш .

Підказка. Це ж не відкриття для вас, що в дієслів буває час?

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook

  • 2016
    Конструктор сайтів - uCoz