Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 19.04.2021, 12:14

НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №1 - гімназія ім. В.Газіна" смт Ратне

Меню сайту
Статистика

Це цікаво

У світі 4 травня відзначається Міжнародний день протидії булінгу. Булінг (цькування) – тривожна тенденція, особливо для сучасного дитячого середовища. За результатами дослідження, проведеного UNICEF у 2017 році, 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу (цькування) впродовж останніх трьох місяців, а 24% дітей стали жертвами цього явища. Дитині важко впоратись з цією проблемою самотужки і допомога та підтримка батьків дуже важлива. На жаль, більшість жертв булінгу приховує це від батьків. Із проявами булінгу в Україні стикаються 8 із 10 дітей. Такі дані оприлюднили в Українському інституті дослідження екстремізму. Таке явище, як шкільне цькування однолітків, поширюється по всьому світу, бо насильницька модель поведінки стає дедалі популярнішою. Зазвичай об'єктом знущань (жертвою) булінґу вибирають тих, у кого є дещо відмінне від однолітків. Відмінність може бути будь-якою: особливості зовнішності, манера спілкування, поведінки, незвичайне захоплення, соціальний статус, національність, релігійна належність. Найпоширенішими формами булінґу є : словесні образи, глузування, залякування, вимагання грошей, фізичне насилля тощо. Як захиститися? Що повинні робити батьки? Найкраще написати і зареєструвати офіційну заяву, адже керівництво навчального закладу несе особисту відповідальність за створення безпечного і комфортного середовища для кожного. Якщо вчителі та адміністрація не розв’язали проблему, не варто зволікати із написанням відповідної заяви до поліції.

 

 

 

 

 

Вправа «Закінчи речення»

Мета: показати різноманіття можливостей усвідомлення своєї внутрішньої сутності. 
Час проведення: 15 хв.

Процедура: вправа виконується письмово в зошиті.

1. Я - ...

2. Я вмію ...

3. Я хочу ...

4. Зовні я ...

5. Мені хотілося б бути в ідеалі ...

6. Мені можна ...

7. Мені не можна ...

8. Я можу навчитися ...

9. Як юнак (дівчина) я ...

10. Як школяр я ...

11. У класі я ...

12. На вулиці я ...

13. Вдома я ...

14.Коли закінчу школу, я ...

15. Я буду ...

16. Я можу бути партнером ...

17. Я можу працювати ...

18. Я люблю ...

19. Я не люблю ...

20. Я мрію ...

21. Я сподіваюся ...

22. Я вірю ...

23. Я відчуваю себе...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тайм-менеджмент для дітей на карантині

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам декілька оригінальних завдань, які допоможуть навчити дитину планувати свій час протягом дня, ставити короткострокові та довгострокові цілі та досягати їх.

Завдання також допоможуть дитині аналізувати свої дії протягом певного часу та стануть гарним підґрунтям для формування навичок планування й розвитку самоусвідомлення та дисципліни.

Мій час: учимося планувати. Завдання орієнтоване на розвиток здатності дитини планувати власну діяльність, раціонально розподіляти час, розуміти, навіщо необхідно знати точний час, бути пунктуальною у школі й удома. Дитині пропонується розглянути малюнки й намалювати на годинниках стрілки, що вказуватимуть на час її занять.

Мій тиждень: учимось планувати справи. Це завдання допоможе дитині навчитись планувати свій час і важливі справи, ставити щоденні цілі й досягати їх, а також оцінювати виконану роботу. Завдання являє собою планер, у якому дитині пропонується записати справи, які їй треба виконати впродовж тижня.

Ти – зірка! Вчимося планувати. Це завдання допоможе дитині розвивати навички культури праці, вміння організовувати та планувати роботу, раціонально розподіляти час, приймати рішення. Виконуючи завдання, дитина долучатиметься до корисних справ у родині, вчитиметься планувати та виконувати дії у власному побуті, робити відповідальний вибір, бути успішною.

Хочу, можу, треба: вчимося ставити цілі. Це завдання допоможе дитині навчитися ставити перед собою актуальні цілі, планувати їх досягнення, вчитися бачити необхідні для цього можливості й ресурси. Робота над завданням сприятиме розвитку мислення, відчуття відповідальності, учитиме аналізувати свої потреби.

Мої цілі: учимося планувати. Це завдання допоможе дитині навчитися ставити перед собою актуальні цілі, ретельно планувати їх досягнення, учитися заздалегідь бачити користь (добрі наслідки), яку можна отримати в разі позитивного результату. Робота над завданням сприятиме розвитку мислення, відчуття відповідальності, учитиме аналізувати себе і свої справжні потреби.

Учимося складати план дій. Це завдання допоможе дитині навчитися ставити перед собою актуальні цілі, планувати їх досягнення, вчитися бачити необхідні для цього можливості й ресурси. Дитині пропонується подумати й сформулювати три свої цілі і поміркувати, що і в який термін зробити, щоб їх досягти.

Шукаємо шляхи розв’язання проблем. Це завдання сприятиме формуванню соціальної та громадянської компетентностей, розвитку вміння мислити логічно. Дитині пропонується поміркувати, що, на її думку, є найбільшою проблемою країни, а також визначити, як можна вирішити цю проблему за допомогою грошей, освіти та відносин з іншими людьми.

Плануємо своє життя. Завдання сприятиме формуванню соціальної компетентності дитини, розвиватиме вміння управляти часом, емоційний інтелект. Дитині пропонується поміркувати й написати ціль/цілі на найближчий рік у деяких сферах свого життя. Дитина вчитиметься основ тайм-менеджменту й розвиватиме партнерські стосунки з батьками.

Аналізуємо дії впродовж дня. Це завдання допоможе дитині проаналізувати свій день і навчитися орієнтуватися в часі. Завдання стане гарним підґрунтям для формування навичок планування й розвитку самоусвідомлення.

 

 

 

 

 

 

 

ПІДБІРКА ДЛЯ СТАБІЛІЗАЦІЇ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ

Викладаємо перелік дієвих вправ для самодопомоги, розроблених  психологами:

1)Скористайтесь шкалами для визначення тривожних станів:
- Розпізнати симптоми панічних атак: http://bit.ly/2TXcgod - Шкала самооцінки тривоги: http://bit.ly/2Wh0434

2) Розробіть "ЕКСТРЕНУ ВАЛІЗУ" для самодопомоги при емоційно стресових ситуаціях. Скачати форму можна тут: http://bit.ly/2Wl1kSW

3) Щодня виконуйте вправу для стабілізації та подолання стресу "БЕЗПЕЧНЕ МІСЦЕ"
Аудіозапис вправи: http://bit.ly/2INSUM1
(для виконання вправи прослухайте аудіозапис з інструкціями)
Дана вправа ефективна, коли людині необхідно пережити стресові обставини, а також коли людина починає переживати напливи неприємних спогадів, почуттів і думок. 
Навички активної уяви пов'язані з пригадуванням стабілізуючих образів задіюють нейронну мережу, яка відповідає за внутрішню стабілізацію та ефективне подолання стресу.

4) Навчіться техніці  "ПРОТИСТРЕСОВЕ ДИХАННЯ"
(Виконайте цю вправу самі і навчіть тих, хто поруч).

Повільно виконуйте глибокий вдих через ніс (на 1-2-3-4); на піку вдихання  затримайте дихання (на 1-2), після чого зробіть видих через рот (або як зручно) якомога повільніше (на 1-2-3-4-5-6). 

Це заспокійливе дихання. Постарайтеся уявити собі, що з кожним глибоким вдихом і тривалим видихом ви поступово позбавляєтеся від стресової напруги, ніби «видихаєте її через трубочку».
Виконуйте цю вправу 5-10-ть разів

5) У випадку дезорієнтації від надмірних емоцій, виконайте дієву вправу "5-4-3-2-1". Ця вправа допоможе вам швидко повернутися до реальності, по черзі активуючи п'ять органів відчуттів та увімкне лобну за рахунок називання слів.
Інструкція:
 - Роздивіться навколо себе та знайдіть очима 5 предметів синього кольру. Назвіть їх;
- Прислухайтеся та почуйте 4 різних звуків. Назвіть їх;
- Доторкніться рукою та відчуйте 3 різні поверхні. Назвіть, які вони на дотик;
- Відчуйте два різні запахи. Назвіть їх;
- Визначте щось на смак. Назвіть, що ви відчули на смак? (можливо, ви відчуєте смак у роті, а якщо маєте можливість, то випийте трішки води та відчуйте, який у неї смак).

6) І наостанок, вправа "Обійми метелика", яка допоможе вам за 2 хв синхронізувати півкулі мозку та відновити внутрішній спокій: http://bit.ly/2xDybYL

ВАЖЛИВО: 
Кожну з цих вправ варто виконати декілька разів заздалегідь, для того щоб ви вчасно застосувати її у випадку стресової ситуації. Так ви більш імовірно згадаєте, що варто зробити.

 

СІМ ДВЕРЕЙ

Учень прийшов до вчителя і питає:

  • Майстре, скільки друзів має бути в людини — один чи багато?
  • Все дуже просто, — відповів майстер. — Зірви мені он те червоне яблуко з найвищої гілки.

Учень закинув голову і відповів:

  • Але ж воно надто високо висить, учителю! Мені його не дістати.
  • Поклич друга, він тобі допоможе, — порадив майстер.

Хлопець покликав товариша, який встав йому на плечі.

  • Мені все одно не дотягтися, — зітхнув засмучений учень.
  • У тебе немає більше друзів? — всміхнувся вчитель.

Учень покликав ще приятелів, які, крекчучи, почали залазити один одному на плечі і спини, намагаючись вибудувати живу піраміду. Але яблуко висіло надто високо, піраміда розпалася, а учень так і не зміг зірвати омріяного яблука.

Тоді вчитель покликав його до себе:

  • Ну що, ти зрозумів, скільки потрібно людині друзів?
  • Зрозумів, учителю, — відповів хлопець, тручи забите стегно, — багато, щоб ми разом могли вирішити будь-яку проблему.
  • Так, — відповів майстер, хитаючи головою, — справді, потрібно багато друзів. Може; серед усієї цієї юрби гімнастів знайдеться хоч один розумник, який здогадається принести драбину!

 

ЧЕРЕВИКИ, ОДЯГ І КАЗАНОК

Індійська притча

1957 року неподалік від Дера-Дана Сант Такар Сінгх побачив чоловіка, який мав при собі тільки три речі: пару черевиків, клапоть тканини на тілі замість одягу і казанок для їжі і води. Казанок із водою не закривався кришкою, і чоловік прикрив його-шматиною.

Учитель запропонував йому купити кришку для казанка, аби не прикривати його тканиною, на що той відмовив:

  • Коли я йшов з дому, то постановив: не збільшувати своїх потреб понад те, що є при мені. Якщо сьогодні я не обійдуся без кришки, то завтра мені може знадобитися смолоскип, аби пересуватися вночі, далі — палиця, щоб легше було ходити. Мої потреби зростатимуть доти, доки я знову не опинюся в домі, не стану сімейним чоловіком. Маючи при собі лише три речі, я можу й далі жити легко і почуватися задоволеним.

 

Морська зірочка

Історія для натхнення «Морська зірочка»

Одного разу рибалка йшов вздовж узбережжя моря. Він помітив, що за ніч на берег викинуло величезну кількість морських зірок. З радістю, насолоджуючись ранковим сонцем, рибалка відміряв милю за милею, йдучи по піску.

Вдалечині він побачив, як хтось танцює на пляжі. Здивований тим, що хтось радіє життю таким дивним чином, він підійшов ближче.

Коли він наблизився, стало очевидним, що фігурка не танцює, а робить однакові рухи, повторюючи їх. Підійшовши ближче до маленької фігурки, рибалка побачив, що це - дитина. Маленька дівчинка старанно збирала на березі морські зірочки і кидала їх у море. Від здивування рибалка зупинився на мить, а потім запитав: «Навіщо ти кидаєш у море морські зірочки?». «Якщо я залишу їх на березі, - відповіла дівчинка, - сонце висушить їх і вони загинуть. Я кидаю їх у море тому, що хочу, щоб вони жили!».

Рибалка замислився на мить, вражений словами дівчинки, але потім, згадавши скільки миль морського узбережжя він пройшов, сказав: «Але цих зірочок на узбережжі мільярди, що ти можеш змінити?».

Дівчинка на мить замислилась над словами рибалки, а потім повільно нахилилась і підняла ще одну морську зірочку, кинула її в бурхливе море.

Вона повернулася до рибалки, усміхнувшись, промовила: «Можливо, Ви і праві, сказала вона, - але саме для цієї зірочки я змінила долю».

 

А ти знаєш, що ...

• Практично кожна новонароджена дитина має абсолютну здібність до вивчення будь-якої мови. І тільки після досить довгого часу перебування в конкретному мовному середовищі вона починає втрачати свої неймовірні лінгвістичні здібності.

• Біль необхідний для виживання, але зустрічаються люди, які мають рідку патологію: вони не відчувають болю. Наприклад, діти з таким порушенням не розуміють, що необхідно прибрати руку з розжареної печі. Часто такі люди гинуть молодими від інфікованих ран або інших ушкоджень. Отже, нас може вбити не біль, а його відсутність.

• У кожної людини є внутрішній регулюючій механізм, який тимчасово попереджує виникнення болю в ті моменти, коли життєво важливо не помічати ушкодження. Цей феномен має назву "викликана стресом аналгезія”. Така аналгезія, наприклад, може допомогти спортсменам ігнорувати біль від отриманих травм до кінця змагань.

• В 1974 році працівники банку в Стокгольмі були протягом п’яти днів зачинені в сховищі банку під час пограбування. По мірі наближення звільнення, заручники відчували теплі почуття, і навіть симпатію, до людей, які їх тримали. Ця дивна емоційна реакція стала відомою як Стокгольмський синдром. Ця стратегія, при якій заручники ідентифікуються і співчувають своїм загарбникам, іноді може бути викликана перебуванням у надзвичайній ситуації.

• Група дослідників під керівництвом Пола Екмана і Уолласа Фрісмана визначила шість базових емоцій та почуттів, універсальних для всіх людей: здивування, страх, огида, злість, щастя і печаль. Коли вам сумно, знання по те, що всі люди іноді відчувають те ж саме, може втішити.

• Обмовка по Фрейду – зніяковіння або помилка в письмовій або усній мові. Психоаналітик Фрейд вважав це проявом несвідомого: щось "випадково” проскакує в мові, виказуючи наші істинні бажання. Аналіз подібних помилок дає гарний матеріал для розуміння прихованих мотивів людини.

• Скаржитеся на медичне обслуговування? Подумайте, як вам пощастило! В ХІІ столітті часто намагалися лікувати пацієнтів, свердлячи їм дірки в черепі, щоб випустити "злих духів”.

Державна служба якості освіти України
Державна служба якості освіти УкраїниДержавна служба якості освіти України
Гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лініяНаціональна дитяча гаряча лінія
Гаряча лінія
Національна гаряча лінія з питань запобігання насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінаціїНаціональна гаряча лінія
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook

  • 2021
    Конструктор сайтів - uCoz